Jumaat, 21 September 2012

Jom Makan Ubi Kayu

semalam.. aku dan budak opis buat makan2. bukan makan besar pon tapi pesta makan ubi kayu heheh.. citernya berbunyi begini:

CC     : sedapnyer time hujan macam nie ada ubi kayu + kopi o..
aku     : wah!!! memang sedap. lama jgk tak makan..
k. Zai  : sama la..

CC     : apa kata kita masak2 ubi kayu kat opis, ani buat sambal.
Aku    : Aik muka nanie je buat sambal?? xda yang lain ker..
K.zai  : kalo nak buat jom ler.. sy boleh bli kat pasar malam bangi. nanie buat sambal ngan ikan masin.
aku     : aku jugak yang kene.

keesokan harinya k.zai bawak la ubi kayu tu then masak kat opis. tapi ble aku tengok, awatnyer macam sikit jer. Dia kata macam banyak sangat pastu harga ubi kayu tu pon mahal dalam RM2.50 ++ macam tu la. errmm xpelah janji semua boleh dapat makan.

aku bajet ramai yang tak makan ubi kayu, yelah sebb smua dok bandar n mana la tahu xkenal ngan ubi kayu. heheheh tapi tak kusangka la habis rupanyer ubi tu. ramai yang balon n makan banyak. yang tak habis pon hanya ikan masin tu jer. yelah sapa nak makan kan?? dan la masin. heheh




makan diatas tu aku ngan k. zai beli dengan duit pemberian CC tau. dia yang bagi duit tu. heheh apa2 hal pon terima kasih la CC. pasnie kene beli banyak sikit ramai yang xdapat n ada yang bertambah2 lagi makan. sorry sambal n ikan masin aku xmasukkan.. sekian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan