Selasa, 31 Januari 2012

Kebaikan & Keburukan HIGH HEELS..

trends sekarang ramai yang suker pakai kasut tinggi.. nak2 plak remaja sekarang. macam2 jenis fesyen dan design kasut tau. search kat google, macam2 jenis kasut yang aku jumpa tau.


nie antara kasut tinggi warna pink. aku cari kat google jer.. ni ha kebaikan dan keburukan pakai kasut tinggi:

KEBAIKAN KASUT TINGGI
  • nampak lebih tinggi la
  • terasa kompident je lebih
  • jalan teratur (kalo sapa yg biasa pakai la)
  • nampak seski (mcm2 fesyen kasut)
  • boleh tarik perhatian (ko ada??)

KEBURUKAN KASUT TINGGI
  • boleh menyebabkan radang pada ibu jari kaki, kerosakan pada tulang kaki
  • menjejaskan peluang dapat anak
  • punca rambut gugur
  • menyebabkan sakit leher, lutut, sendi, tulang belakang
  • memberi kesan kepada organ dalam dan kesuburan wanita


ha nie kasut yang aku nampak kat google td.. pergh bayangkan la kalo ada kasut macam nie. macam mana nak pakai nyah oii?? boleh jalan ker... huhuhu peredaran zaman sekarang..


nie memang betol2 punyer la kan.. cipta sejarah tu dalam "GUINNESS WORLD RECORD". kasut tinggi dalam 16 inci tuhh sengal jerk. pergh tak sanggup aku nak memakainya.

aku nie tinggi dan tak perlu pakai. dan sesiapa yang rendah sikit tu xyah la kecil hati. korang suker tinggi sebab korang rendah. aku suker rendah sebab aku tinggi.. so xda bezanya. bersyukur jelah. huhuhuh

2 ulasan:

  1. gila betol kasut yg nanie tayang nie...cmne la rs pakai kasut mcm nie ek...nor stkt tggi 1 hingga 2 inci tu bleh la...tggi sgt sakit badan...hahaha...

    BalasPadam
  2. haaa tu lah nor. pelikkan. sumbr pon kat google jer. pelik jer dorang nie pakai kasut macam tu..

    BalasPadam