Khamis, 8 Mac 2012

Banjir Di Bukit Belacan

Banjir owh banjir... Hujan owh Hujan.. semalam nasib baik la abang aku ambik kat LRT. sampai umah jer hujan n keadaan langit gelap.. tahu2 jelah kalo dah hujan so sejuk n sedap tido la kan

xsalah aku dlm pkol 9.15 malam aku terdengar suara mak aku bising2 n dengar bunyi bomba. aku ingat ada tanah runtuh la kat atas bukit. last2 ble aku kuar dari bilik n tengok kat bawah (tgk dri tingkat 8 - aku dok flat) pergh banjir dah sampai separuh kat jalan utama.. kecoh kt bwh time tu.

aku rasa nie kali pertama ar banjir kat sana.. kesian n simpati orang kat bwh tu.. rumah aku xkena sbb kawasan tinggi. ko bayangkan air tu deras n banyak barang2 yang hanyut.. bayangkan la kat sana ada sungai n longkang pon besar. tapi kalo dh tersumbat sana sini xmustahil la kan akan jadi banjir.

aku harap.. mereka yang ditimpa musibah ini tabah menempuhinya.

TENGGELAM...seorang penduduk melihat keretanya yang ditenggelami banjir di Kampung Lembah Jaya Utara, malam tadi.
 
TENGGELAM...seorang penduduk melihat keretanya yang ditenggelami banjir di Kampung Lembah Jaya Utara, malam tadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan