Jumaat, 9 Mac 2012

Banjir Part 2

semalam aku balik keje nasib la ada bas.. cuaca still ok n tak kata panas n mendung la...huhuhuhu tapi yang xsyok nyer bas tu xmasuk kat jalan umah aku tu disebabkan kerja pembersihan kat kawasan tu. so ramai polis n rela jaga kat sana ar

dari tingkat 8 flat aku tu, aku tengok la keadaan tempat tu kan.. emm  kesian sungguh. semuanya lumpur. habis semua barang dorang. ada yang hilang n kos semua nie tinggi owh..


sorry gambar tak baper jelas HP murah je kot. heheheehe. anak panah tu menunjukkan kawasan sungai n still deras lagi. perlu langkah berjaga-jaga. kat situ jugak la ada jambatan yang menghubungkan jalan ke kampung sungai putih tu runtuh n xboleh nk jalan. nasib baik la ada jalan alternatif yang lain.


ha.. nie gambar yang betol2 kat bawah umah aku. terok seh keadaan rumah tu.. bersepah ngan barang-barang n lumpur banyak. time nie la aku nampak la kan.. banyak yang ambik kesempatan untuk ambik barang2. nak2 orang yang kerja kutip besi buruk. semua dia rembat. pastu yang xboleh blahkan. kebanyakan yang tolong cari barang nie, bkn mangsa banjir tapi kg lain yang datang untuk cari benda2 berharga. xda keje lain dorang nie.

keadaan nie aku rasa terok sangat.. nie baru banjir n bukan tsunami. em moga2 ada hikmah disebaliknya.
harap2 mereka tabah.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan