Khamis, 12 Julai 2012

Aiskrim Goreng

Assalamualaikum... sapa pernah makan aiskrim goreng angkat tangan!!!! heheh aku tak pernah lagi. tapi semalam fisrt time aku rasa. sedap jugak. aku try buat sebdiri. dengar citer aiskrim goreng nie mahal la jugak dalam RM2 kot sebiji. perghhhhh cepat kayo kalo macam tu.

Bahan- bahan (2 biji jer)

4 Keping Roti Buku ( aku gune roti Massimo Germa Gandum)
Aiskrim Nestle perisa Coklat
Cawan (Untuk Tekap jer)
Minyak masak (untuk goreng)

Cara-Cara:

1. Ambik sekeping roti pastu letak aiskrim kat atasnya (aku letak dalam 2 sudu makan)

2. pastu ambik lagi sekeping roti tu untuk tutup kat atasnya.

3. pastu tekap roti tu guna cawan sampai jadi macam nie


4. bler dah jadi macam nie, g masukkan kat peti sejuk tempat yang beku tau. untuk bagi keras la. heheheh (aku biarkan semalaman untuk betol2 keras)

5. pastu panaskan minyak (minyak kene betol2 panas baru goreng)
6. Goreng sekejap jer. xsalah aku la kan hanya dalam 5-10 saat jer dah kuning. huhuhu

Nie la hasilnyer:



amacam?? ok tak?? heheh yang paling best tu aiskrim kat dalam tu padat sebab aku letak aiskrim tu banyak2. hehehe. cubalah kawan2 semua sebab SEEDDDDAAPP sangat rasa garing n dont worry minyak xserap kat roti pon. adikku Aishah menyuruhku untuk buat banyak sikit.. baiklah lain kali yer.

SELAMAT MENCUBA YER

Tiada ulasan:

Catat Ulasan