Rabu, 9 Januari 2013

Tips: Alamak bibirku Hitam!!!!!!!!!!

Assalamualaikum.... selamat tengahari uoollsss!!!.. aku S.T.P la ea. seperti biasa aku bangun pagi buka lampu then tengok muka kat cermin (orang kata kalo nak tahu kecantikan kita yang asli adalah waktu kita bru bangun tido). so apa lagi aku tonyoh2kan mata aku, buang taik mata ke apa, pastu picit2 muka ok xda jerawat then tengok bibir. aarrrrrggggghhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bibir atas dah hitam sikit ler.


nak ciuman aku kat ko... hahah sapa tak nak bibir merahkan. aku lagi la nak yang asli tau. aku kuat mekap tapi aku paling xske ngan part lipstik bagai ni. so aku hanya letakkan Vaseline je (itu pon kalo rajin).

"DR. Deby Vinski, AAMS, pemilik sebuah klinik anti aging menjelaskan bahawa bibir yang cantik adalah yang lembut bercahaya, kenyal, berwarna merah muda cerah dan sehat."

Punca-punca bibir hitam:

1. Bahan kimia : penggunaan lipstik yang tidak sesuai akan menyebabkan bibir menjadi hitam
2. Alergi Lipstik, alergi ngan ubat gigi, alergi ubat minum atau sapu
3. Seperti tubuh badan, keindahan bibir juga dipengaruhi oleh hormon estrogen (hormon yang dapat membantu proses pembaikan dan penggantian kulit (regenerasi)). jika usia bertambah maka estrogen akan berkurangan.
4. minum kopi berlebihan
5. merokok
6. Faktor Keturunan
7. kekurangan vitamin, zat besi dan keadaan hormon xtentu.

Petua-Petua:

1. ambil daun sirih pastu perah airnya then sapu kat bibir pada waktu malam
2. sapukan madu lebih kurang 15minit 9dulu aku selalu letak tapi xsampai 15 minit aku jilat. hhmmm manis)
3. sapukan ubat gigi 3 minit sebelum mandi. Disamping dapatmerahkan bibir, ubat gigi ni juga boleh membuang semua kesan lipstik pada bibir korang.

aku rasa pas korang try petua nie mungkin bibir akan jadi macam nie


Peringatan!!!!!!!

1. perbanyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran
2. jika anda merokok, lagi bagus berhenti
3. (wanita) hindari pemakaian lipstik yang berlebihan dan jangan terlalu lama lipstik berada di bibir
4. lipstik jangan sampai di bawa tidur, sebolehnya dibersihkan dengan baik. ini penting untuk mensterilkan bibir dari bahan kimia lipstik
5. jangan Sering menjilat bibir dari bahan kimia lipstik
6. gunakan pelembab bibir yangmengandungi tabir suria untuk siang hari. untuk menjaga kelembapannya, alirkan pelembap bibir tanpa warna sebelum tidur malam.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan