Khamis, 6 Disember 2012

MAHA 2012, Maeps serdang

Assalamualikum... jumaat lepas aku ada g MAHA kat serdang. masa tu aku g time keje sebab ada rombongan kak kiah la kononnya anjuran PUSPANITA opis aku kan. heheheh masa tu aku ngan kawan opis aku kak zaiha.


masa sampai kat parking tu, kita orang semua naik trem (btol ker aku eja nie) yang sewa khas kita orang punya siap tulis VIP ko. ok xnak banyak ngomel. dorang bawak g jalan2 kt kawasan UPM nie. Makkk ooiii besar n luas gler tanahnye. Fisrt tempat kita orang g adalah laman sayur n herba.


korang tengok tu, labu besar gler.. Aku ingat labu tipu, last2 memang betol ooo.. aku siap pegang lagi.




korang tengok sepanjang jalan tu banyak sayur-sayurang yang jenis menjalar. semua tu memang betol ooo.. aku macam nak petik je..pastu yang peliknyer semua besar2 belaka, kene suntik BOTOX ke apa?? huhuhu


gini gupanya pokok buta-buta





aku geram sangat ngan salad nie.. segar wei macam nak NGAPPP kat situ jer.. fresh oo just gne teknik pakai air jer.

pastu aku ngan member masuk ler pertandingan meneka bijih benih sayur sayuran (sorry gambar tu xda). ada 12 biji benih ko. bayangkan aku bukan petani n aku tahu semua tu, mana taknyer bapak aku ske kumpul biji benih sayur-sayuran kat umah untuk ditanam then time tu aku tahu nama biji benih tu semua. tapi time tu aku salah 2 je kot. so hanya dapat saguhati jew kuikuikuikui.


nie sarang lebah apa entah.. yang pastinya jenis lebah yang kocik2 tu. Pakcik tu suruh aku try sedut madu lebah tu, tapi aku xmo. takut kot. huhuhu pastu kak zaiha jugak yang g sedut. dia kata rasanya manis2 pahit.

So ini jelah pengalaman aku g MAHA (time nak habis baru nak g heheh), nie merupakan first time kot aku g pesta nie. kalo tahun depan ada lagi, aku nak g ngan family terutamanya ayah aku tu. apa-apa pon best kot.

p/s: sorry la gambar semua nampak blur je smuanyer  sebab pakai kamera hp je kot. Alkisahnya aku bawak kamera, mmg dah lama tak pakai kot masa buka bateri penuh, dan2 nak ambik gambar TUP!! bateri habis. pergghhh bengang gler. so ini jelah gambar yang ADO.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan